top of page

Weź udział w 4. edycji
ElektroEkologicznego Hackathonu!

Zaprojektuj grę edukacyjną (online, planszową bądź terenową), która pomoże zwiększyć liczbę oddawanych elektrośmieci wśród młodzieży.
Wykorzystaj do tworzenia gry narzędzia AI.

Dla kogo:

uczniowie szkół ponadpodstawowych
 

Kiedy:

11.10.2025 (sobota)
 

Czas trwania:

10:00-17:00
 

Gdzie:

Centrum ElektroEkologii w CIC Warsaw,

Sala Garage, ul. Chmielna 73, Warszawa 

CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy 3.png
CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy.png
CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony.png
CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy 2.png
CEE_hackathon_LP_2x.png

W Centrum ElektroEkologii wierzymy w młodzież. To oni stoją na czele wielu akcji
proekologicznych. Dlatego już w październiku organizujemy wyjątkowy hackathon,
w którym
młodzież może zaprezentować swoje pomysły na rzecz zwiększenia liczby
oddawanych elektrośmieci wśród młodzieży w formie gry edukacyjnej z pomocą
narzędzi AI, którą stworzą z pomocą narzędzi AI. Hackathon to jest świetna okazja,
aby dopracować swój pomysł pod okiem ekspertów z branży.

Jak wziąć udział w Hackathonie?
CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy 13.png

Zbierz max 4-osobową grupę wśród swoich kolegów i koleżanek, wspólnie wykonajcie zadania zgłoszeniowe załączone poniżej

CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy 14.png

Wyślij zadania zgłoszeniowe wraz z wymaganymi zgodami formalnymi na adres 

biuro@centrumelektroekologii.pl 

do 1 października 2025

CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_ikony copy 15.png

Wybrane zespoły zostaną zaproszone do Warszawy, gdzie

w sobotę 11 października 2025 odbędzie się finał Hackathonu!

Razem z ekspertami uczennice i uczniowie będą dopracowywać swój pomysł, aby na koniec dnia zaprezentować go przed jury oraz pozostałymi uczestnikami. Forma prezentacji jest dowolna:
prezentacja PowerPoint, makieta, prezentacja słowna, itp.

KOTWICA Dowiedz się więcej
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję (AI)
w tworzeniu gry edukacyjnej?

Sztuczna inteligencja to technologia, która potrafi „uczyć się”
i pomagać ludziom w różnych zadaniach. Może być bardzo przydatna przy tworzeniu gry edukacyjnej, czyli takiej,
która nie tylko bawi, ale też uczy.

 

Oto, jak AI może pomóc w następujących obszarach*:

Szukanie informacji (research)

AI potrafi szybko znajdować i analizować informacje
z internetu. Dzięki temu pomaga twórcom gry zebrać wiedzę potrzebną do stworzenia ciekawych
i prawdziwych treści np. z historii, biologii czy matematyki.

Pisaniei poprawianie tekstów

AI może pomagać w pisaniu zadań, quizów, dialogów postaci albo historii do gry.
Może też sprawdzać teksty i poprawiać błędy językowe.

Tworzenie grafik
i filmów

Są specjalne programy AI, które potrafią tworzyć obrazki, postacie, tła, a nawet
animacje lub krótkie filmiki wystarczy tylko wpisać, co ma się na nich znaleźć.

Pomoc w programowaniu 
(jak zdecydujecie się
na grę online)

AI może podpowiadać kod (czyli „język”, w którym pisana jest gra), znajdować błędy
i pomagać w ich naprawianiu. To przydatne, zwłaszcza gdy ktoś dopiero uczy się
programowania.

CEE_hackathon_LP-glowa_2x.png

*aby gra została zaakceptowana przez Jury, należy wykorzystać AI w co najmniej jednym z powyższych obszarów.

Przykładowe narzędzia AI, które mogą zostać wykorzystane podczas pracy nad grą:

  • Generowanie treści tekstowych: Bielik AI, Claude (Anthropic), ChatGPT (OpenAI), Gemini (Google) 

  • Tworzenie grafik i wizualizacji: Canva AI, DALL-E, Figma (UX Pilot) 

  • Wsparcie programowania: GitHub Copilot, ChatGPT

  • Gemini 

  • Audio i multimedia: ElevenLabs, Canva AI

  • Narzędzia no-code/low-code z AI: Unity ML-Agents, Construct 3 AI

Przebieg Hackathonu

ETAP I - zadania i zgłoszenie

Zbierz max 4-osobowy zespół i zapoznajcie się
z tematem elektroekologii oraz problemu,
jakim jest rosnąca liczba elektrośmieci
na planecie. Następnie opisz Wasz pomysł gry
edukacyjnej (online, planszowa, terenowa)
oraz w jaki sposób wykorzystacie narzędzia AI
dojej tworzenia, które pomoże zwiększyć liczbę oddawanych elektrośmieci wśród Waszych
rówieśników. Każda grupa musi mieć dorosłego opiekuna - może to być nauczyciel/ka, rodzic
lub opiekun/ka prawny.

Zgłoszenia należy wysyłać na adres

biuro@centrumelektroekologii.pl 

do 01.10.2024

ETAP II - finał w Warszawie


Do udziału w Hackhatonie zaprosimy 5 zespołów wraz z opiekunami, które zaproponują
najciekawsze kampanie społeczne. Finałowe zespoły zostaną wybrane przez jury złożone
z ekspertów. Zespoły pod okiem ekspertów będą rozwijać swoje pomysły, zgłoszone w etapie
pierwszym. Trzy najlepsze zespoły dostaną nagrody, a zwycięska drużyna dostanie się
do półfinału prestiżowego programu
Solve for Tomorrow.

Artboard 220.png
Webinar

Aby pomóc lepiej przygotować się do Hackathonu, przeprowadzimy dla Was specjalny webinar. Zostanie on nagrany i udostępniony osobom, które nie będą mogły uczestniczyć w spotkaniach na żywo.

Na życzenie uczestniczek, uczestników oraz opiekunek i opiekunów zespołów wystawiamy zaświadczenia potwierdzające udział w webinarze. Prosimy o zgłoszenie chęci ich otrzymania.

 

Zapraszamy do udziału!

icon_video.png

Zapraszamy do obejrzenia naszego webinaru:

Wprowadzenie do Hackhatonu Centrum ElektroEkologii. Jak stworzyć grę edukacyjną z wykorzystaniem narzędzi AI?

 

W ramach tego webinaru poznacie podstawowe informacje na temat ElektroEkologicznego Hackathonu. Dowiecie się:

- jak się do niego przygotować

- jak znaleźć zespół 

- jakie są zasady wynikające z regulaminu.

Artboard 225 copy.png
Do wygrania super nagrody!

I miejsce: Zegarek smartwatch Galaxy S8
oraz Galaxy Smart Tag2 dla Uczestniczek/Uczestników i Opiekunki/Opiekuna grupy oraz wejście do półfinału programu
Solve For Tomorrow*.

II miejsce: Zegarek smartwatch Galaxy S7
oraz Galaxy Smart Tag2 dla Uczestniczek/Uczestników i Opiekunki/Opiekuna grupy.

 

III miejsce: Słuchawki Galaxy Buds3 oraz Galaxy Smart Tag2 dla Uczestniczek/Uczestników
i Opiekunki/Opiekuna grupy.

* Solve For Tomorrow jest globalnym programem organizowanym przez Samsung. W ramach tego programu młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata. To przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości w pokoleniu nastolatków i młodych dorosłych. Po więcej informacji na temat programu zapraszamy tu.

icon_video.png
linie.png

Zobacz jak wyglądała 3. edycja
ElektroEkologicznego Hackathonu!

arrow 2.png

Eksperci

Anna Podsiadło 1.jpg

Anna

Podsiadło

Marketing Manager

ElektroEko

Magda Olborska 1.jpg

Magdalena

Olborska

ESG Manager

Samsung Electronics Polska

Grzegorz Olczyk.jpg

Grzegorz

Olczyk

Senior Engineer, R&D Strategy Team, Samsung R&D Institute Polska

Katarzyna Soszyńska.jpg

Katarzyna Soszyńska

ESG Manager
UNEP/GRID-Warszawa

Zuzanna Błażejewska .jpg

Zuzanna Błażejewska

Wiceprezeska Zarządu Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Olga Jerzełkowska (1).jpg

Olga

Jerzełkowska

Koordynatorka projektów edukacyjnych
Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Kamila Dziwirek.jpeg

Kamila Dziwirek 

Development Director
Salon Marketingowy

Organizator
CentruElektroEkologii_logo.png
Partnerzy wydarzenia
Logo_ElektroEko.png
CIC_logo_orange_nobackgr.png
Samsung_Orig_Wordmark_BLUE_RGB.png
LOGO_UNEP Grid.png
cyfrowy-dialog.png
logo_kampaniespol_blue_big.png
Dlaczego ważne jest, aby zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (ZSEE) trafiał w odpowiednie miejsca? 

W 2021 roku na całej kuli ziemskiej wytworzono aż 57 mln ton elektrośmieci!


Tylko w samej Polsce prawie 200 tysięcy ton elektroodpadów rocznie trafia do pojemników na odpady zmieszane.

 

W elektrośmieciach znajdują się „skarby”, takie jak: złoto, żelazo czy miedź, które możemy odzyskać, a następnie wykorzystać ponownie.

CentrumEE_ekran_Stand_Hackathon_waga.png
Napisz do nas HACKATHON
Masz pytania? Napisz do nas!

Dziękujemy za przesłanie

Cambridge Innovation Center, piętro I

ul. Chmielna 73, 00-801 Warszawa

  • Facebook - Biały Krąg
  • Instagram - Biały Krąg

2025 © Centrum ElektroEkologii. Copyright All Rights Reserved.

bottom of page