Relacja z IV edycji ElektroEkologicznego Hackathonu.
- kamiladziwirek
- 21 minut temu
- 2 minut(y) czytania
Za nami IV ElektroEkologiczny Hackathon!Było to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego kreatywna i zaangażowana młodzież podjęła wyzwanie stworzenia edukacyjnej gry, zaprojektowanej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, której celem było promowanie oddawania elektrośmieci wśród rówieśników

Spośród wielu zgłoszeń jury wyłoniło 5 najlepszych zespołów, które zaproszono do wielkiego finału.
Spotkaliśmy się 11 października w Warszawie, gdzie uczniowie intensywnie pracowali nad dopracowaniem swoich kampanii, korzystając z wiedzy i doświadczenia naszych ekspertek i ekspertów:
Anna Podsiadło - Marketing Manager - ElektroEko
Magdalena Olborska - ESG Manager - Samsung Electronics Polska
Grzegorz Olczyk - Senior Engineer in R&D Strategy Team - Samsung Electronics Polska
Katarzyna Soszyńska - ESG Manager - UNEP/GRID-Warszawa
Zuzanna Błażejewska - Wiceprezeska Zarządu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog - Cyfrowy Dialog
Olga Jerzełkowska - Koordynatorka projektów edukacyjnych - Cyfrowy Dialog
Agata Kostecka-Prorok - Creative Director - Salon Marketingowy

Każdy zespół miał 5 minut na prezentację swojego projektu oraz 3 minuty na pytania od jury. Emocje sięgały zenitu, a decyzja o wyborze zwycięzców nie należała do łatwych!
Wyniki IV ElektroEkologicznego Hackathonu:
I miejsce: Zespół Szkół im. ŻAK w Makowie Mazowieckim- Gra edukacyjna „EcoCollector. Gracz jako młody ekolog porusza się po wirtualnym mieście, zbiera elektrośmieci i dostarcza je do punktów zbiórki. Gra zawiera quizy, mini-gry, misje i tryb multiplayer.

II miejsce: Zespół Szkół nr 7 w Tychach- Gra edukacyjna w formie „pacman”. Gra indywidualna w 2D, inspirowana Pac-Manem, osadzona w świecie postapokaliptycznym. Gracz porusza się po labiryncie ze śmieci, zbiera elektroodpad.

III miejsce: IV Liceum Ogólnokształcące im. Dr Jadwigi Młodowskiej z Oddziałami
Integracyjnymi w Chełmie- Gra edukacyjna „EkoMisja Lokacje” to projekt łączący zabawę terenową, mapę online i realne działania ekologiczne.

Nagrody specjalne:
I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu. Gra edukacyjna
„EkoQuest: Misja Elektroświat” to edukacyjna gra hybrydowa (planszowa i online). Gracze mają za zadanie oczyścić miasto z elektrośmieci, ucząc się, czym są odpady elektroniczne, jak je segregować i recyklingować. Wykonują misje, rozwiązują quizy i zdobywają punkty EKO.
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego W Żarnowcu. Gra edyukacyjna
„Elektrobohaterowie” wykonują misje w terenie, szukają elektrośmieci, rozwiązują quizy i edukują innych. Punkty zdobywa się za poprawne rozpoznanie i oddanie starych urządzeń.

Gratulujemy wszystkim zespołom!
Wasze zaangażowanie, pomysły i energia są dowodem na to, że przyszłość planety jest w dobrych rękach. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój Waszych elektroeko-pasji!
Serdecznie dziękujemy Partnerom IV ElektroEkologicznego Hackathonu:
ElektroEko, Samsung, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, UNEP/GRID-Warszawa, CIC Warsaw oraz Kampaniespoleczne.pl.
Do zobaczenia za rok!
Komentarze